۱۳۸۷ اردیبهشت ۵, پنجشنبه

چه چیزی یک بازی ویدویی را اعتیاد آور می کند؟


چه چیزی در بعضی از بازی ها وجود دارد که مردم را به زامبی با چشمانی خواب آلود تبدیل می کند؟

آیا بازی های ویدیویی اعتیاد آور هستند؟

انجمن پزشکی آمریکا هنوز این اصطلاح را برای این بازی ها بکار نمی برد. اما ما داستانهای ناراحت کننده ای در این مورد می شنویم و بعضی بسیار هولناک هستند.

پسری که در کره جنوبی آنقدر StarCraft بازی کرد تا مرد.

چه چیزی در این بازی ها وجود دارد که شما را به بازی کردن مجبور می کند و مردم خوب را به زامبی هایی با چشمان خواب آلود تبدیل می کند؟ و آیا سازندگان بازی، بازی ها را اعتیاد آور می سازند؟

"در کل بله. این هدف اصلی برای سازندگان بازی است" این را جیسون کاپالکا سرپرست بخش بازی شرکت پاپ کاپ می گوید.

کاپالکا و تیمش بازی هایی مثل Peggle و Bejeweled را می سازند. این بازی ها برای لول آپ بیش از 40 ساعت بازی در هفته نیاز ندارند. این شرکت از مدل فروش "قبل از خرید امتحان کن" استفاده می کند. پس مهمترین چیز بدام انداختن سریع بازیکنان است تا آنها بازی را بخرند.

شرکتهای ساخت بازی مواد مخدر نمی فروشند

همانطور که کاپالکا گفت کسانی که بازی را طراحی می کنند-بله همچنین طراحان دنیای وارکرافت- می نشینند دور هم و نقشه می کشند که چگونه بازیکنان را معتاد کنند.

این یک اجتماع است

"روابط شبکه ای در حقیقت نوعی چسب است که مردم را وادار می کند برای مدت طولانی پای بازی بنشینند" این را کلین ورتلی تهیه کننده سناریو های بازی EverQuest می گوید.

دکتر هیلاری کش متخصص اعتیاد اینترنتی و کامپیوتری با این گفته موافق است، او بر روی تعداد زیادی از افراد حدود 20 سال تحقیق کرده است. این افراد زیاد وارد دنیای حقیقی نمی شوند و بازی های آنلاین را بازی می کنند و در آنجا دوست پیدا می کنند.

او میگوید:"کسانی که من بر روی آنها کار کردم و بازی های ویدویی را بازی می کردند افراد خسته و تنهایی بودند که این نوع اعتیاد مانند یک قلاب به آنها چسبیده است"

منبع msnbc.com


به نظز شما چه چیزی باعث می شود یک بازی اعتیاد آور شود؟ نظر خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

۱ نظر:

ناشناس گفت...

in mohem nist ke chechizi bazi ro etyad avar mikone in mohem ke adam betone az in soe estfadro bokone va man va shoma va kheli hi dige darn az ghebal in kar zendgi mikonan pass behtar chizi rajebsh nagim