۱۳۸۷ دی ۳۰, دوشنبه

anubrekhan

معرفی :
این باس از 2 طرف از naxx اولین باس هستش این باس در نرمال و هیرویک با هم زیاد فرقی نمیکنه فقط در هیرویک دمیج هاش بیشتر میشه و هلش هم بیشتر میشه البته تعداد موجوداتی که ما اونا رو به اسم ادد میشناسیم هم بیشتر می شه (ادد ها همون موجوداتی هستند که باس ظاهر میکنه)
چیدمان راید برای :
10 نفره :
در این شرایط باید 2 یا 3 تانک داشته باشید که البته اگه با 2 تا تانک خواسته باشین برین باید مطلقا تانک های خوبی باشن و معمولا 2 یا 3 تا هلر کافی هست دی پی اس ها هم که به صورت میلی و رنجد انتخاب میشن که البته دی پی اس هایی مانند روگ و پالادین که قابلیت استان (stun) دارن انتخاب مناسب تری هستند !
25 نفره :
در این شرایط 2 تا 3 تا تانک خوب البته 3 تا بهتره چون اگه یک تانک اشتباهی کرد راید wipe نشه و 6 تا 8 تا هلر میتونه خوب باشه برای این باس
دی پی اس ها هم که به صورت میلی و رنجد انتخاب میشن که البته دی پی اس هایی مانند روگ و پالادین که قابلیت استان (stun) دارن انتخاب مناسب تری هستند !
مواد لازم (منظور آیتم ها و مشخصاتی که حداقل باید بعضی اعضا داشته باشن )
برای تانک ها پیشنهاد میشه که در راید 10 نفره حداقل 25000 تا هل داشته باشن و برای 25 نفره 32000 یا بیشتر هل داشته باشند تانک ها باید دست کم وقتی که باس گروه ملخ ها رو ظاهر میکنه تا و قتی که ملخ ها کشته میشن زنده بمونه ! dps ها هم باید نزدیک 12تا 15 هزار تا هل داشته باشن و نزدیک به 15 هزار تا مانا (mana) یا حد اقل نزدیک به 15 هزار مانا داشته باشن
اما برای 25 نفره dps ها و هلر ها باید نزدیک به 14 تا 17 هزار تا هل داشته باشن و نزدیک به 17 هزار مانا
باف ها :
طبق معمول باف های استاندارد رو که زدین باید سعی بشه از باف stamina بیشتر استفاده کنین چون این باف هل شما رو زیاد میکنه و میتونه در مواقعی که باس impal میکنه (یک نوع ابیلیتی باس که از زمین نیزه هایی میان بیرون ) به کار بیاد چون معمولا هلر ها هل زیادی ندارن و به راحتی میمیرن !
توانایی های باس :
در حالت نرمال این باس 2200000 هل داره و در حالت هیرویک سه برابر یعنی 6700000 در 10 نفره باس حدود 3 تا 5 هزار تا میزنه به تانک اما در 25 نفره در حدود 7 تا 9 هزار تا به تانک میزنه پس عقل حکم میکنه که تانک اصلی حداقل یه چیزی تو مایه های 540 تا defence داشته باشه
گارد های حفره :
10 نفره :
یکی از این گارد ها هر چند وقت یک بار شروع میکنه به ظاهر کردن گروه ملخ های مهاجم اونا نزدیک به 234 هزار تا هل دارن و از پشت باس شروع به ظاهر شدن می کنند . اونا یک مدتی در حدود 20 ثانیه بعد از این که به باس اتک بدین ظاهر میشن اونها یک اگرو نرمال دارن و صاحب توانایی هایی به شرح زیر هستند!
اونها از نزدیک میزنن و دمیجی در حدود 2 تا 5 هزار تا میدن
اونها cleave (دمیچی دسته جمعی و به صورت میلی ) میزنن در حدود 1000 تا
به صورت تصادفی یک هیرو رو که در 20 تا 30 یاردی جلویی گارد باشه رو انتخاب میکنن و بهش یک سم میزنن که 500 تا دمیج هست در هر بار که میزنه
و شما رو داخل تور میندازن در شعاع 20 تا 30 یاردی و کسی که داخل تور باشه نمی تونه حرکت کنه
وقتی یکی از اونها هلسش نصف میشه دیوانه میشه و 60 درصد بیشتر دمیج میده و 60 درصد سریعتر میشه
25 نفره :
این راید قهرمانانه شروع خواهد شد با تا گارد حفره (Crypts Guards)و در این راید این گارد ها 521 هزار تا هل دارن بقیه توانایی ها مثل راید 10 نفره هستش (مانند cleave و تور web) و ملخ ها را هم در هر زمانی ظاهر میکنن با ریت 2 تا در هر بار !
Locust Swarm ( شورش ملخ ها ):
خوب همونجور که از اسم این توانایی باس پیداست ملخ هایی ظاهر میکه که خواصیت دسته جمعی داره و تا 30 یاردی رو تحت تاثیر قرار میده و 5 ثانیه هم زمان میبره تا استفاده بشه
این ابیلیتی باس هر 70 تا 120 ثانیه هستش و آنهایی که در معرض این ابیلیتی باشن نقطه دار میشن و 875-1125 تا دمیج میشن برای هر گروه در 2 ثانیه (1313-1687 برای 25 نفره ) و اگر 2 یا 3 گروه روی شما باشن شما شانس خیلی خوبی دارید که سریع بمیرید این ابیلیتی 16 ثانیه در 10 نفره و 20 ثانیه در 25 نفره طول میکشه
تا وقتی که شما خال دار هستید نمی تونید هیچ ابیلیتی استفاده کنید حتی اتک خودکار اما شما می تونید پوشن (potions) استفاده کنید . این ابیلیتی در حدود 90 ثانی زمان لازم داره تا دوباره استفاده بشه اما در بار اول ممکنه زودتر از 90 ثانیه این ابیلیتی استفاده بشه
به میخ کشیدن (Impale):
در سرتاسر مبارزه باس می چرخه و این ابیلیتی رو میزنه البته این ابیلیتی رو ممکنه به هر کسی بزنه و به صورت تصادفی هدف خودش رو انتخاب میکنه در راید و از اونجا که هر کسی که بین باس و هیرویی که برای impale انتخاب شده باشه و یا اطراف اون هیرو جمع بشن هم ابیلیتی روی اونها هم اثر میکنه و 4813-6187 (5688-7312 در 25 نفره ) دمیج میخورن و پرتاب میشن به هوا و 50% دمیج افتادن بروی زمین رو هم می خورن پس مراقب باش کجا ایستادی !
فرا خواندن جنازه های کمیاب :
این ابیلیتی در سرتاسر مبارزه به صورت تصادفی استفاده میشه و اگر در داخل اتاق جنازه ای باشه باس اون جنازه رو فرا میخونه و از اون جنازه موجوداتی به نام جنازه کم یاب در میان که تعداد اونها با توجه به نوع جنازه فرق میکنه مثلا با جنازه گارد های حفره 10 تا جنازه کمیاب ظاهر میشه و با جنازه بازیکن ها 5 تا جنازه کمیاب ظاهر میشه این جنازه های کمیاب هل کمی در حدود 12 هزار تا دارن و به صورت اگرو معمولی حرکت میکنن پس بیشتر به سراغ هلسر ها میرن و یا کسانی که به صورت گروهی استاده باشن
خشمگین شدن باس (Enrage)
این جاس که دیگه شما باس رو عصبانی می کنین چون 10 دقیقه گذشته و شما هنوز باس رو نزدین پس باس سرعت خودش رو تا 50% و دمیج خودش رو در حدود 500% اضافه میکنه که در آخر شما به زودی wipe خواهید شد
(Strategy) تدابیر جنگی :
((The pull نحوه کشیدن باس :
تانک اصلی باید بپره و باس رو بگیره و 1 یا 2 تانک باقی مانده (تانک های دوم off tank)برن روی اولین گارد های حفره (2 تا گارد در 25 نفره) و تانک های دوم باید سر تا سر باس بپرن روی گارد های جدیدی که ظاهر میشن و در 10 نفره در ابتدا اونجا چیزی نیست که تانک دوم بره روش (تانک دوم = off tank) تانک اصلی بعد از این که پرید و باس رو گرفت و اگرو باس رو نگه داشت باید شروع به حرکت کند و باس رو بکشه به سمت عقب گوشه سمت راست و نگهداره باس رو همون جا به نحوی که روی باس به طاقچه باشه (البته تانک اصلی بزودی از این محل باید بره )
تانک های دوم که میتونه 1 یا 2 تا باشن باید سریغ بپرن و گارد های حفره ای رو که ظاهر میشن ا رو بگیرن و به سمت چپ به طوری که تا حد ممکن از تانک اصلی دور باشن ببرن تانک های دوم باید گارد های حفره رو به صورتی که روی آنها به خودش باشه و در دورترین نقطه از راید تانک کنه چون این باعث میشه add ها به تانک های دوم attack بدن و اونها رو باف کنن و کاری به بقیه راید نداشته باشن
در شروع مبارزه dps ها و هلسر ها باید به صورتی که از هم فاصله داشت باشن و در مرکز اتاق و طوری که در همه مدت از باس و گارد ها حفره بیشترین فاصله رو داشته باشن بایستند
مبارزه (The Fight):
خوب وقتی که تانک ها سر جای خودشون مستقر شدن dps ها باید سریعا گارد های حفره رو بکشن و دور از ابیلیتی های آنها بایستند و وقتی که گاردها هلسشون کم میشه میرن به سمت دیوانگی و شروع می کنن به استفاده از ابییلیتی هایی که Cast داره و ممکنه صدمه بزنن به تانک های دوم . هلر های تانک های دوم باید همیشه سعی کننن در دور ترین فاصله از گارد ها باشن تانک های دوم باید همیشه به خاطر داشته باشن که باید تمام گارد هایی که ظاهر می شه رو سریعا بگیرن( گارد ها معمولا از پشت سر باس ظاهر میشن ) و dps ها باید اول این گارد ها رو بکشن .dps ها و تانک هایی که روی این add ها هستن باید سعی کنن که تا میتونن گارد ها رو stun کنن چون در این حالت اونها نمی تونن ابیلیتی های cast دار رو بزنن که این باعث میشه راید کمتر دمیج بخوره
وقتی که گارد ها کشته شدند dps ها باید برن سراغ باس و تانک دوم حرکت کنه به سمت مرکزی ترین نقطه اتاق و همون جا واسته تا به محض ظاهر شدن گارد های جدید بپره و اونها رو بگیره !
همیشه مطمئن بشین که همه با فاصله از هم ایستادن چون در غیر این صورت افراد زیادی با ابیلیتی impale دمیج میشن
وقتی باس شروع کرد به cast ملخ های مهاجم همه هلسر ها و dps ها باید برن به سر دیگه اتاق (تقریبا سمت چپ)و تانک اصلی شروع کنه به حرکت کردن به روی لیه و عقب عقب بره که در صورتی که زیاد از باس دور بشه باس اونو تعقیب نمی کنه پس فکر میکنم یک کمی تمرین بد نباشه که دست تانک اصلی بیاد که چطور باید حرکت کنه !
زمانی که ملخ ها دارن cast میشن همه dps ها و هلسر ها باید در سر دیگر اتاق آماده باشن که هر لحظه که گارد ها ظاهر شدند و تانک دوم آنها رو گرفت برن روی گارد ها اما با این اطمینان که در محدوده ملخ های باس نیستند (30 yard) به زودی cast ملخ ها تمام میشه و این ابیلیتی شروع میشه روی باس و تانک اصلی باید حرکت کنه روی لبه به سمت طاقچه ای که در طرف دیگر اتاق هست و باس هم دنبال تانک اصلی میاد و پرواز میکنه با سمت دیگر اتاق در جهت عقربه های ساعت . در ضمن به دیوار نچسبید و داخل لجن ها هم نرید که منظور از این حرکت اینه که گروه ملخ های کمتری به تانک اصلی دمیج بدن و دیگران هم نباید هیچ گروهی از ملخ ها رو بگیرن .
در حالی که ملخ ها توسط باس cast میشن باس میتونه حرکت کنه با سرعتی معادل 75% از سرعت اصلی خودش بنابراین میشه اونو راه برد بدون اینکه دمیجی تانک اصلی بخوره باز هم میگم تلاش کنید از محدوده ملخ ها دور باشین این معقول هست که تانک اصلی یک گروه از ملخ ها رو بگیره قبل از این که بتونه از محدوده اونا دور بشه dps ها و هلر ها باید سریع از باس دور بشن (نمیتونه فکر خوبی باشه که باس رو سریع دنبال خودمون بکشیم چون با این کار احتمال اینکه باس از دست تانک در بره و بره وسط راید کم نیست ) تانک باید به اندازه ای آهسته بره که باس هم دنبالش بیاد و به اندازه ای سریع بره که ملخ ها بهش نرسن !
این کار ادامه پیدا میکنه تا زمانی که تانک اصلی برسه به ورودی اتاق در این لحظه باید همونجا باس رو تانک کنه تا زمانی که دوباره باس ابیلیتی ملخ رو cast کنه و dps ها و تانک دوم باید آماده باشن که به محض ظاهر شدن گارد ها اونها رو بکشن و دوباره dps ها برن سراغ باس
و اما وقتی جنازه های کمیاب ظاهر میشن بازیکن هایی که توانایی های دمیج دسته جمعی یا AOE رو دارن باید سریع اونها رو بکشن که البته کار سختی نیست با توجه به هلس کم اون جنازه ها اما بشرطی که این بازیکن های AOE گوش به زنگ باشن
اما وقتی دوباره باس شروع به cast ملخ ها کرد تنها کاری که باید کرد تکرار همون وضعیت اول هستش اما این بار با سمت چپ که اگه این کار رو درست انجام بدین در باز باس دوباره بر میگرده به جای اولش که مبارزه اونجا شروع شد !
ملخ ها هر 1 تا 2 دقیقه cast میشن و هر بار که cast میشن باس نصف اتاق رو دور میزنه و این کار با هر بار cast مجدد ادامه پیدا میکنه !
اطلاعاتی در باره کلاس ها (Class Tips):
تانک اصلی (main tank):
تانک اصلی باید زمان cast ابیلیتی های باس رو ببینه تا مثلا موقع cast ملخ ها شروع به دور زدن کنه !
تانک دوم (off tank):
تانک دوم باید مطمئنا گارد ها رو سریع بگیره تا به سمت dps ها و هلسر ها نرن
هلسر ها (healers):
در 10 نفره شما باید یک هلسر مخصوص تانک اصلی و یکی برای راید و یک هلسر برای تانک دوم که این هلسر میتونه در مواقع بیکاری به راید هل بده و اگر شما لازم میدونین میتونین هلسر های بیشتر رو اضافه کنید !
در 25 نفره 2 تا هلسر برای تانک اصلی و 2 تا برای تانک دوم و 2 تا برای راید که هلسرهای تانک دوم میتونن در موقع بیکاری به بقیه کمک کنن وشما میتونین هر جا که لازم میدونین هلسر اضافه کنید اما این رو به خاطر داشته باشید زمانی که ملخ ها میان دی باف اونها با باس ترکیب میشه و تانک اصلی دمیج زیادی میخوره و عاجز میشه از اینکه از ابیلیتی های کاهنده این دمیج ها استفاده کنه
در هر دو حالت 10 و 25 نفره هوای impale رو داشته باشین چون میتونه راحت بازیکنانی رو بکشه
و در آخر اینکه موقع ظاهر شدن ملخ ها به هم نچسبید و تا جای ممکنه از باس و adds دوری کنید !
دی پی اس (DPS):
dps های میلی باید هوای ابیلیتی ملخ رو داشته باشن و به محض اینکه تانک شروع به حرکت کرد از تانک دور بشن و آماده بشن برای کشتن و stun کردن گاردها پس بهتره چند dpsکه قبلیت Stun دارن و چند تا هم که قابلیت AOE دارن (برای جنازه ها ) توی راید باشه
اطلاعات متفرقه :
اگر تانک شما در دور شدن از باس مشکل داره بهتره یه هانتر hunter داشته باشین که از (Aspect Of Th Pack) سرعتش بشه استفاده کرد یا هم یه دزنایت death knight که 15% سرعت داره تو unholy aura راید بد نیست
در آخر مطمئن بشین که میتونین جنازه هارو سریع بکشن !
خوش حال میشم اشکالات این نوشته رو بدونم !

۱ نظر:

ناشناس گفت...

Salam saeid joon, man
Abilities & Strategy
Broodlord Lashlayer
Blackwing Lair
ro mikham